Nyata sahabat dan kawan itu berbeza

Nyata sahabat dan kawan itu memang berbeza . Kau tahu apa maksud berbeza ? Maksudnya tak sama .

Bagi aku sahabat akan ada waktu kau memang betul-betul perlukan seseorang . Bagi aku sahabat ialah orang yang paling kau percaya , yang memahami diri kau . Tapi yang paling penting sahabat tak muncul waktu kau senang je tapi sahabat akan ada waktu kau susah . Seorang sahabat takkan biarkan sahabatnya bersedih seorang diri . Bagi aku sahabat jugak seorang yang memberi pendapat yang terbaik untuk sahabatnya .

                                             

Kawan . Aku percaya semua orang ada kawan . siapa yang takde kawan tu memang lifeless gila la . tapi seberapa ramai kawan yang kau ada tu , berapa ramai kawan yang betul-betul jadi sahabat kau ? Kawan ada waktu kita gembira tapi waktu kita sedih , kawan hanya datang bertanya khabar lantas berlari meninggalkan kita .

Bukan aku tak pernah alami . Aku pernah alami benda-benda macam nie . Jadi jika kau punya sahabat , hargailah sahabat kau itu sebaik mungkin . Sebab sahabat sejati sukar dicari so bila dah temui kena hargai .
Aku juga punya sahabat . Aku bersyukur kerana dikurniakan sahabat .

#actually tak tahu camne nak buat ayat bombastik la and btw friendship doesn't count  miles , its measured by heart :)


2 comments:

  1. kalau dia tak ada kawan manusia, tapi dia berkawan dengan haiwan contohnya kucing, maknanya kucing adalah kawan dia, adakah dia juga dalam golongan manusia yang lifeless?

    ReplyDelete
  2. aku rasa still lifeless sebab sekurang2nya msti kau nak seseorang yg boleh respond apa kau cakap , bagi pendapat . sebab susah kalau kita takde kwn langsung nie . msti la kau nak org pjuk kau wktu kau sedih kan ? boleh ke kau harapkan kucing kau tu untuk pujuk kau ? mustahil

    ReplyDelete

Blogger templates

blog description